سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در کفتگو با جام‌جم آنلاین:

تهدیدات اسرائیل، فرافکنی مشکلات داخلی‌ است | نگران حرّافی‌های صهیونیست‌ها نیستیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حرکت‌های تهدیدآمیز نتانياهو علیه کشورمان پیش از اینکه یک موضوع برآمده از واقعیت باشد، فرافکنی مشکلات داخلی‌ است.
کد خبر: ۱۳۹۳۸۵۲

ابوالفضل عمویی که در گفتگو با جام‌جم آنلاین سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: حرکت حزب لیکود و شخص نتانياهو پیش از اینکه یک موضوع برآمده از واقعیت باشد از دید ما فرافکنی مشکلات داخلی‌ است که این حزب و دولت ائتلافی فعلی با آن مواجه است‌.

وی اضافه کرد: به همین جهت لفاظی‌ های رژیم صهیونیستی موضوع اصلی و محل تمرکز ما نیست و در عین حال هرگونه اقدام عملی علیه منافع جمهوری اسلامی ایران و علیه جبهه مقاومت، واکنش مناسب خواهد داشت.

عمویی ادامه داد: ما قبل از این هم‌ در مورد اقدامات منتسب به رژیم صهيونيستی واکنش‌های خود را نشان دادیم، نیروهای مسلح ما از منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی کوتاه نخواهند آمد و دستورالعمل‌های لازم را برای واکنش به اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی دریافت کردند‌.

این نماینده مجلس بیان کرد: دولت جدیدی که در سرزمین‌های اشغالی تشکیل شده افراطی‌ترین دولتی است که در سال‌های گذشته در این سرزمین بوده و حتی از جهاتی به نظر می‌آید تشکیل این دولت برای خود نتانياهو هم دردسر ساز شده و مجبور شده به جریاناتی که سابقه اعمال رفتارهای تروریستی دارند توجه کند.

به گفته عمویی نتانياهو شخصیتی تندرو با روحیه و رفتار نمایشی_سیاسی است و او با سابقه فعالیت‌های بازیگری و مجری‌گری فکر می‌کند می‌تواند بخشی از مشکلات خود را از طریق کار رسانه‌ای حل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ادعاهای رژیم صهیونیستی در دوره نتانياهو در مورد متهم سازی جمهوری اسلامی مبنای دقیقی ندارد چرا که چالش اصلی صهیونیست‌ها وجود نامشروع آنها در منطقه است‌ و اینکه مردم منطقه آنها را نمی‌پذیرند و جریان اشغالگر می‌دانند.

عمویی خاطرنشان کرد: امروز روند تقویت تندروها در سرزمین‌های اشغالی یک انگاره جدی است که همه آزادی خواهان عالم را با این نگاه مواجه کرده که اسرائیل یک رژیم آپارتاید در سرزمین‌های اشغالی است و آپارتاید چاره‌ای جز نابودی ندارد. به همین جهت روند وجودی رژیم صهیونیستی با چالش اجتماعی، گسست فکری-اندیشه‌ای مواجه شده و تناقضات داخلی آن با شدت به پیش می‌رود و نمی‌تواند آینده روشنی پیش روی این‌ جریان اشغال‌گر داشته‌ باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها